Tábor je v základní organizační formě stejný, jako jsou klasické dětské tábory (budíček, večerka, jídlo 5x denně, pitný režim, hygienické zásady, dozor nad nezletilými), s tím, že drtivou většinu času vyplňuje celotáborová hra (CTH) podle originálního fantastického příběhu – tento ročník to bude příběh inspirovaný světem Sapkowského Zaklínače.
Účastník tábora pak většinu dne nebude vystupovat sám za sebe, ale bude hrát roli vybrané postavy z tohoto světa – například stráví většinu dne hraním postavy elfího lučištníka. V roli pak bude prožívat spoustu napínavých zážitků, bude hrát bojovky, řešit hlavolamy a záhady.
Samozřejmě ne vše probíhá v roli a dostaneme se (třeba v osobních klidech či ve dni odpočinku) i ke hrám „civilním“, jako je volejbal.
Druhou odlišností od dětských táborů je věk účastníků. Díky tomu, že pořádáme 15. ročník a starší účastníci tábora se nechtějí vzdát dalších ročníků, mohou na tábor přijet i účastníci starší 18 let. Nicméně s podmínkou dodržování táborového režimu. Každý účastník starší 18 let podepisuje smlouvu o dodržování táborového řádu a v případě jeho porušení může být z tábora vyloučen. Nezletilí účastníci tábora jsou pod dozorem vedoucích, kteří hlídají zajištění jejich potřeby spánku i dodržování hygieny. Minimální věk účastníka tábora je stanoven na 12 let. Předpokládá se zájem o tématiku tábora a alespoň drobná příprava. Se všemi problémy s vybavením (kostým atp.) nabízíme pomoc či zapůjčení věcí z našeho inventáře.
Postava a jak ji hrát
Postava je vžitý název pro identitu, kterou na sebe berete ve hře. Můžete se stát elfím lučištníkem, bojovníkem, léčitelem… Postava je vlastně něco jako divadelní role, kterou budete po dobu tábora hrát. S tvorbou postavy pomohou každému účastníkovi vedoucí cechu (oddílu), do kterého je účastník zařazen.
Postava má určenou historii (důležité okamžiky v životě postavy, které budou mít vliv na hraní na táboře) a také charakter. Velmi zkušení hráči dokáží zahrát i charakter zcela neodpovídající vlastnímu, ale do začátku doporučujeme vybrat si postavu podle sebe a toho, co vás zajímá.
Kostým
Fantasy tábor klade na své účastníky zvýšené nároky ohledně kostýmu. Protože účastník bude hrát nějakou postavu, je vhodné, aby tato jeho postava měla nějaký kostým, který by zapadal do fantasy světa Zaklínače. Kostým by měl odpovídat dané postavě (pro bojovnici nebudou příliš praktické dlouhé šaty se závojem, naopak elfí léčitel nemusí být ozbrojen těžkou sekerou). Jednoduše řečeno – kostým na náš tábor je stejný jako kostým na maškarní. S přípravou toho správného kostýmu každému účastníkovi rád poradí organizátor v cechu. Kostým vytvoří ještě lepší atmosféru a ani pro začátečníka není příprava kostýmu nic těžkého.
Kostým tvoří několik částí
- Oblečení postavy – základem pro sportovněji laděné postavy je tunika, případně volná halena. K té se hodí pásek, kterým lze halenu přepásat (za pásek pak zastrčit třeba meč, případně na něj pověsit váček na drobné předměty). Vhodné jsou jednoduché kalhoty (džíny se nehodí) a k nim nějaké jednoduché boty. Halena lze velmi snadno ušít, případně nahradit nějakým kusem oděvu, který střihem haleně odpovídá. Pro ženské postavy (které jsou spíše nesportovně zaměřené) často postačí sukně a k ní právě nějaká vhodná halenka. Případně dlouhé šaty. Častým doplňkem všech kostýmů je plášť a kápě.
- Návody na přípravu jednoduchého kostýmu
- Úvod do výroby kostýmů
- Jak na kostým – začínáme
- Kompletní návod
- Pro náročnější pak: Mužský oděv
- Návody na přípravu jednoduchého kostýmu
- Zbraně postavy – každá postava by u sebe měla mít nějakou zbraň, a to podle toho, co by daná postava potřebovala. Léčitel u sebe bude mít nejspíše jen nějaký nůž, šermíři nebude chybět meč. Povolené zbraně na tábor jsou měkčené zbraně – jedná se o dřevěnou či laminátovou zbraň, jejíž čepel (nebo jiné útočné plochy) jsou dostatečně obaleny měkkou výplní (EVA karimatka). Výrobu zbraně zvládne i začátečník, dají se nicméně koupit již hotové ve specializovaných obchodech (Hůrka, Fantasy obchod). Každou zbraň před hrou prověříme a nebezpečné zbraně nepustíme do hry.
- Přesné požadavky a pravidla pro různé zbraně naleznete v tomto dokumentu.
- Návody na tvorbu zbraní: kratší poboční zbraň, hlavice šípů, tesák
- Doplňky ke kostýmu – je možné, že vaše postava bude mít nějaké zvláštní předměty. Léčitel s sebou bude mít dostatek obvazů, lučištník luk a šípy, alchymista výbavu zkumavek. Ohledně vhodného vybavení postavy vám rád poradí každý vedoucí cechu, případně můžete napsat na fantasytabor2017@gmail.com.
Podrobnější doporučení pro kostýmy budeme postupně zveřejňovat u každé z frakcí.