Nahoru

Pravidla

Obecná pravidla

Toto je základní minimum, které musí znát každý hráč.

Účastníci mladší 18 let

Každý kdo v den začátku LARPu nedosáhl plnoletosti, bude mít potvrzení od zákonného zástupce o tom, že se smí akce zúčastnit. Mladší 15 let jen výjimečně po předchozí domluvě s rodiči.

Bezpečnost při hře

Jde jen o to být k sobě i k ostatním ohleduplný. Pokud by se měl souboj odehrát na byť jen teoreticky nebezpečném místě, bude přerušen a pokračovat se bude na bezpečnějším místě. Nechte se unést hrou, ale jen dobrém slova smyslu. Dejte do toho emoce, ale myslete na to, jak vám bude, pokud někomu ublížíte. Stejně tak si dávejte pozor i na sebe. Se zlomenou nohou se blbě role-playuje. Nechceme vás tu strašit, jen chceme, aby vše vyústilo v nádherný a ničím nepokažený zážitek a to chcete také, ne?

Bezpečná zbraň

Každý je zodpovědný za svou zbraň a při schvalování postavy proběhne i prohlídka zbraní. Jsou to pravidla již mnohokrát opakovaná, všude omílaná, ale pro klid duše ještě jednou.

Boj

Zásahové zóny jsou standardní, končetiny platí celé až zápěstí (kotníku). Útok na hlavu (i fingovaný) je zakázán. Pokud někomu nechtěně ublížím, jsem povinen poskytnout mu pomoc do doby, než bude v pořádku či dokud se nedostane zraněný do odborné péče. Jede s námi zdravotnice, takže můžete přijít za ní. Zakazuje se boj na okrajích skal. Snad jste rozumní dostatečně a přesunete se kousek dál.

ilustrační obrázek

Zbraně

Budou dobře obalené. Chceme si zahrát, vyblbnout se a ne si ublížit. Rčení „já s tim umim“ vám moc nepomůže. Můžete být dobří šermíři, ale nikdy nemůžete vědět, jak se vám pohne soupeř nešermíř.

Zážitky

Symbolizují to, co už postava prožila a dají se za ně kupovat dovednosti. Zážitky se rozdávají za historii a přežívání.

Herní doba

Den je rozdělen na DVA herní dny. První den začíná v 9:00 a končí v 13:00. Od 13:00 do 14:00 je herní noc se všemi důsledky noci.(Postavy beze světla ve tmě nevidí). Druhý den začíná v 14:00 a končí v 18:00. Od 18:00-19:00 je herní noc. V 19:00 končí herní doba, nebude-li dohodnuto jinak...

Dovednosti

Úvodem...

Ahoj hráči, jako každý rok doznal pravidla menších změn a ani letošek nebyl výjimkou. Na druhou stanu zde zůstává velká část Vandrárenských klasik.

To hlavní co se mění na žádost samotných hráčů, je počet životů. Základní počet je tedy pro každou hráčskou postavu stejný a to 3 životy. Maximum životů, přes který se nedá jít, ani kouzly, ani jinak je 6.

Maximální zranění jedním útokem je 3, znamená to, že jeden takový útok na postavu, co se nezabývá navyšovaním životů, znamená agónii.

Agónie je stav nevědomí a pokud vás do 10 minut nikdo nevyléčí umíráte. Pokud chcete zabít někoho v agónii, stačí při útoku pronést slovo „doražení“. Taková postava už nemůže být vyléčena, je mrtva.

Protože jsem procházel všechna pravidla a měnil hodnoty pro letošek sám, mohla někde zůstat nesmyslná hodnota. Pokud si jí všimnete, upozorněte mě prosím, pravděpodobně jsem ji při přepisování přehlédl. Deranius

Zbraně

Každý smí používat zbraň do 60 cm bez postihu. Zraňuje pak za 1.

Jiné zbraně s postihem – zraňuje za 1/0 (Liché útoky zraňují, sudé ne)

Zbroje

V systému se třemi životy jsou trochu silnější, ale tak aspoň Ti co na sobě ta kila nosí a hru obohacují budou cítit menší satisfakci :D.

Všechny zbroje chrání jen místa, která skutečně kryjí. Zbroje se samozřejmě poškozují, ale není to nic na přesná pravidla, prostě je to trochu víc na vás. Prošívka může být zničena jedním dobrým sekem, zatímco hrudní plát lehký jednoručák skoro nepoškodí. Pokud chcete čísla, tak nekovové zbroje vydrží kolem 3 zásahů, kovové od 5-8. Pak si najděte někoho, kdo vám zbroj spraví, jinak bonus nepůsobí.

(Pro zopakování redukce = snižuje útoky o 1, ale nikdy ne na 0)

Plátová zbroj

Imunita na jednoruční zbraně. Pokud není poškozená zastaví první dva šípy. Redukuje zranění o 1.

Kroužková zbroj/destičková (na vhodném podkladu)

Imunita na zbraně do 60 cm. Redukuje zranění o 1.

Prošívanice

Přidává jeden život. Redukuje zranění zblízka o 1. Imunita na řezy dýkou.

Helma

Přidává jeden život, imunita na omráčení.

Nákrčník

Imunita na podřezání.

Zisk zážitků

Když přežijete herní den, dostanete zážitek. Stejně tak ho můžete dostat za zabití silné potvory či vyřešení úkolu. CP vždy ví, kdy má dát zážitek, nemusíte nic nikam chodit oznamovat.

Zisk dovedností

Ty co máte od začátku, umíte. Každý den je možné získat Zážitky. Za Zážitky je možno učit se dovednosti. Každý se může učit sám- musí na to spotřebovat 10 minut a naučí se dovednost.

Za den se jde naučit max. dvě dovednosti.

Kouzlení

Cítí to skoro každý. Magie jakoby šla přímo tvarovat ze vzduchu. I úplný spirituální neotesanec je schopen po ní hrábnout. Magie je barevná a označení podle jednotlivých barev se pomalu vžívá do řeči Vandařanů.

Tak se říká těm malým kouzelným trikům, ke kterým patří facička na dálku či postrčení žlutá (škodolibá) magie. Patří také mezi měšťany ke známým čárům a mnoho z nich si zajisťuje ochranu proti těmto vtípkům. Protože samozřejmě každá akce vyvolá reakci, rozjel se ve městě obchod s dřívky, která efektům kouzel zabraňují. (Symbolizovat dřívka bude špejle v barvě lámané magie). Kouzlo bude sesilatel naznačovat čímkoliv viditelným v barvě kouzla (šátek, míček, hůlka, hůl, zbraň). Pokud zlomí cíl kouzlo do 5 sekund, efekt se neprojeví.

Trochu se i ví, že zelenou se označuje magie přírodní, že červenou mají skoro všechna kouzelnická kouzla, že je něco jako šedá, která pomáhá mizet a o černé..o té se nemluví, nic moc se neví, ale snad ta nejsilnější kouzla mají mít tuto „nebarvu“.

Zcela herním efektem je potom zájem městské stráže o sesilatele, neboť jí kouzlení jen tak očividně vtipné nepřijde.

Zopakování mechanismu – platí pro veškeré kouzlení:

Zlomí-li do 5 vteřin poškozený resistenční špejli, či má-li imunitu kouzlo se neprojeví.

Magické protekce, které snižují nominální hodnotu zranění z útočných kouzel normálně dál fungují.

A nyní již jednotlivé směry...

Alchymie mnoha tváří

Věda velmi složitá a rozsáhlá. O to více však poskytne těm, kteří do ní proniknou.

Bojové dovednosti

Základ každého válečníka, vojáka, ale i dobrodruha. Nikdy nevíte, kdy vám dojdou argumenty...

Hraničářské obzory

Letos není veřejně znám žádný hraničář, druid ani další a tak si tyto dovednosti můžete vzít pouze po předchozí konzultaci.

Kouzelnické variace - červená magie

Tradiční kouzla jak je znáte. Tentokráte však jen jednou z větví magie...

Nekalé praktiky + Strom těchto dovedností

Dovednosti, které se ve Vandaru neztratí... Zvláště nyní, když bude kolem tolik lidí.

Použité fotografie © Adam Hencze
Design & obsah © Academia Draconica