A je to tu!!!
Po letech čekání, bezesných nocích a bříškách prstů rozedřených do krve od bušení do klávesnice světlo světa spatřila nová pravidla na tábor (již 3. generace pravidel). Impulsem byla touha po změně, vymknutí se stereotypu a hlavně chuť změnit sice zaběhlá, ale nepříliš vyvážená a strašlivě nesjednocená pravidla 2. generace (kde např. Alchymista byl starý skoro 5 let, kdežto Kouzelník a Zloděj prošly již několikerou změnou).
Naším cílem bylo dosáhnout těch několika důležitých bodů, které by měly pořádná pravidla mít:
– obecná pravidla (vysvětlení systému za účelem zamezení hloupým dotazům v průběhu hry)
– přehlednost (vše musí být formátováno jednotně)
– jednoduchost (už žádné složité imunity, tři druhy magenergie a nejednotnost v jejich vztahu…)
– volnost (hráč si sám vybírá, zda mu jde o pouhé naučení předpokladů či si vezme i schopnosti)
– originalita (zcela nový koncept učení se schopnostem, jednotná magie rozptýlená do většiny odvětví, větší důraz na RP význam dovedností než surová čísla)
– sjednocenost (vše probíhá pod superarbitráží jednoho člověka, který zná pravidla nazpaměť a tím eliminovaný informační šum a zlepšená balancovatelnost pravidel)
Tímto bych chtěl poděkovat lidem, kteří se na tvorbě pravidel podíleli, snad nikoho neopomenu 🙂
Deraniovi za onen impuls a první nápad na koncept, výraznou práci na Boji a vymyšlení Run.
Elfin za nádherné ilustrace, se kterými nebylo vůbec počítáno a pozvedly úroveň pravidel na úplně jiný level, stejně tak za podnětné připomínky a obrovskou ochotu pomáhat s nevděčnými úlohami.
Deraniovi a Elfin za podporu, kterou mi od začátku poskytovali při definování a pojmenovávání základních věcí, stejně jako za azyl, který jsem občas při tvorbě pravidel potřeboval a tichou podporu, kdy když na mou hlavu přistávaly nemilé reakce neřekli ani slovo – za důvěru, že se to do tábora přes všechny obtíže stihne.
Ðarkovi za podnětné připomínky a vyplňování mezer, které jsem místy vytvořil (vlastní hloupostí nebo zapomenutím).
Sargoldovi za pomoc s Iluzionistickou magií.
AD za sledování vývoje, občasné pruzení a nepříjemné kecy :D, ale hlavně všem účastníkům za jejich ochotu v novém systému hrát a to dokonce na táboře!!!
Microsoftu za Office, bez kterého by to šlo dost špatně.
Sobě. Že jsem to přežil.
Obecná pravidla 1.1 (použitelná ve hře)
Boj v1.1 (použitelný ve hře, zbývá jen ocenit z hlediska zážitkové náročnosti)
Příroda v1.05 (dobalancovat, použitelný ve hře, zbývá jen ocenit z hlediska zážitkové náročnosti)
Talenty v1.05 (dobalancovat, použitelné ve hře, zbývá jen ocenit z hlediska zážitkové náročnosti)
Mystika v0.91 (v Mystice chybí ingredience do Lektvarů, pár zaklínadel, Runy a komplet herní aplikace Astrálu + ocenění z hlediska zážitkové náročnosti)
Vzhledem k tomu, že pán pravidelstva (podle vzoru tvorstva) je pryč, dočkám se pravidel na astrál až na táboře? Asi jo…
Škoda…
Vím, že obrázky jsou hezké, ale už jednou Eliška prosila o verzi bez obrázků… Pro mě je, popravdě, zbytečné tisknout si to i s ilustracemi a plýtvat barvu…přeci jen si to tisknu za vlastní penízky a čím méně, toho bude, tím lépe…
Ale toho se asi taky nedočkám….
Škoda…
tak si je smázni sama, ne? 🙂 to jen parkrat proklikas a vydeletujes a nemusis čekat 😉
Hi hi, jistě, že to jde:-) Jen předpokládám, že musí existovat verze bez obrázků, takže by bylo jednodušší dát sem ji. A pokud chci tisknout celý pravidla, tak to není jen pár prokliknutí…
opet staci trochu zagooglit, office maj funkci na tisk bez obrazku, jen je to s kazdou verzi jinak, v zavislosti na tom v cem to otviras ty-google.
adam
Ad Astrál + Runy + zbytek) Dnešní noc bude ve jménu dodělávání – věřte mi, je to megazlo, jsem docela po Norgathu znaven, navíc s probodlou dlaní se blbě “myšuje”, ale všici chceme, aby to zadarmo tiskla ŠKODA aas zastoupená mr. Chmelařem a nám zbylo víc “kamínků” na běh tábora, nejzazší termín je zítra v 5:30 (and that f****** s****…)
Ad Obrázky) Ne, verze bez obrázků bohužel neexistuje. Pokud nemyslíš “bulk version 0.01”, kde je skoro všechno špatně a bez údajů, pročež doporučuji dle Legase i Nýčka manuální práci 😀
Otázka: Komu se ty pravidla nelíbí, že mají jen 3/5??? (woot smajlík)
Děkuju za odpověď… tak tedy přeju příjemnou noc:-) POkud tě to potěší, já zase na poslední chvíli dodělávám kostýmy pro sebe a pro Sargiho, takže toho taky moc nenaspím… aneb neštěstí má rádo společnost:-D
Rozumím, rozumím 🙂
Už se na vás těším 😉
Update Talentů 1.05 (grafické vyjádření + pár změn)
Update přírody 1.05 (grafické vyjádření + pár změn)
Práce v kamenolomu je, jak to čtu, oproti psaní pravidel docela havaj 😀
Tu čest jsem měl v menším a zrovna tyhle dvě věci bych nesrovnával 🙂 – podtýkám, že jsme měl na své straně 10kilovou zbíječku…
Check your e-mail.
no jo, filipe. konečně. GJ.
adam
Proběhl update Obecných pravidel na verzi 1.1!!!
Proběhl update Boje na verzi 1.1!!!
Proběhl update Přírody na verzi 1.01!!!
Proběhl update Talentů na verzi 1.02!!!
Proběhl update Mystiky na verzi 0.91!!!
To už je konečné?
Nikoliv, ještě něco zbývá, viz úvod 😉
Další práce jsou jen kosmetické změny a hlavně balancování, aby nedocházelo k zvýhodnění jednoho stromu, což bych měl mít hotové snad do Norgathu, ale po předchozích zkušenostech radši žádné sliby. Priorita byla, aby si hráči mohli přečíst koncept a seznámit se s jednotlivými skilly.
Jo, ještě se tu musí objevit to schéma… 🙁
Fíla:
Chce to, abys sem hodil úvod do pravidel, jinak se tu místo chvály strhne smršť dotazů.
Adam: Nesmíš na to koukat jako dřív, vždy máš popis dovednosti a na čem závisí. Koukej vždy na požadavky dovednosti. Magie i alchymie jsou jen součástí stromů.
to je všechno pěkný, těch talentů/dovedností je tam fakt kotel, ale budou tady nějaký normální pravidla? třeba co kterej dům umí a jaký talenty/dovednosti bude učit a používat? a nějaký obecný pravidla na magii a alchymii?
jestli jsem to v tom přehlíd tak se omlouvám
adam
Co jsem si všiml tak magie by měla být rozdělena v přírodě a mystice a alchymie je celá v mystice.
Ad Atomn: To závisí na hlavách jednotlivých Domů (Rodin)
Ad Ankar: no, ještě pár jich je pod Talenty, ale jinak máš vesměs pravdu.
Asi to bude působit mírně nevděčně, mně se ty obrázky moc líbí, ale nemáte tam ještě verzi pro tisk bez těch obrázků? O:-) Že děkuji. Já bych si to s nimi i ráda vytiskla, ale to… no…
Co nošení zbrojí a tabulka pro zbroje? 🙂
Bude, až se mi povede ho tam nějak zasadit, nicméně zbroje budou asi zase fungovat formou určitých Redukcí a Absorpcí…
Ty máš zbroj, Berethire? 😀
Zbroje budou oceněny jednotlivě. Vzhledem k tomu, v jak minimálním množství se vyskytují, nejsou v pravidlech. Kdokoliv, kdo má pocit, že ponese něco co má mít bonusy (Argona na táboře nevedem a tak se nemusíte bát:-DD) nechť se ozve.
A co seznam a co stojí předpoklady :)?
Bude až jako poslední, nicméně všechny věci v pravidlech stojí dle síly 1-3 zážitky (tzn. pokud budeš mít při čtení pocit, že to je hustokrutodémonskej skill, tak bude spíše dražší 😉 ).
Copak mi ty obrázky připomínají? 🙂
Ale fakt se ti povedly…
Elfin, SMEKÁM!
Jsem ti říkal, že to stihne 😛
Dark: Dostaneš instant, já se píšu s popiskama a najednou mi to sdělí, že “Dark is currently editing this post” a vše mi to smaže 🙁
Tak to sis to měl asi zkopírovat. 😉
No, co se dá dělat… 😀
Přidávám se k Darkovi, luxus!
NOW, AFTER THE YEARS OF WAITING… HERE IT COMES!!!
Je to sice označeno jako 1.0, ale plná verze to ještě není, například Mystika je verze tak někde okolo 0.8beta…
Každopádně takto to vypadá a tak to bude fungovat. Enjoy 😉
It’s coming soon!
Během hodiny a čtvrt se zde vyskytne verze 0.9 🙂
uz se nemuzu dockat 😀
Jsou (necelé) 2 týdny do tábora a ještě jsem neviděl 100% zkompletovaná pravidla (pro skilly), která budou letos podstatně složitější než kdy jindy.
Nedokážu dát najevo, co si o tom myslím, aniž bych nemluvil sprostě, ale jelikož veškeré osobní výzvy nezabraly, tak tě Filipe žádám veřejně: Dodělej pravidla se vším všudy!
Jistě Norde.
1) nebudou složitější – budou jiná a cílem je zjednodušení 🙂
2) Dodělám (uznávám – viděl jsi pouze 66%)
3) Slovo necelé je špatně použito, nebo tam má být 3 (zbývá 16 dní 😛 )
Můj osobní názor je, že jsou složitější, při nejmenším obsáhlejší. Už kvůli tý obsáhlosti by bylo vhodné zveřejnit je co nejdříve, ať se s nimi mají všichni šani seznámit.
Jestli máš víc než těch 66%, nechápu, proč jsi je neukázala na čtvrteční poradě, nehledě na to, že oněch 66% jsem viděl už alespoň měsíc a půl zpátky a zdá se, že se od té chvíle práce zastavila.
Je sobota a sobota za dva týdny je poslední den před odjezdem, krom toho někteří z nás orgů jedou na tábor o pár dní dříve. Proto si za slovem necelé stojím a navíc považuju za slušnost vůči ostatním nenervovat nás a dodat pravidla s několika denním předstihem.
Díky za bod 2) tvého příspěvku, pravidla prosím dodělej.
Děkuju, N.
Obsáhlejší ano, odstraněním stereotypu “povolání” znamená vymyslet hodně zajímavostí, které vyplní prostor, mezi tím co známe. Ale zase systém by měl být snažší (doufám).
Nevím, cos tedy dělal na poradě, jestlis třeba dával pozor. Mám ten pocit, že asi ne. Nebo si možná prohlásil něco ve stylu “Budu to číst až to pošleš”, ale všechno jsem tam měl s sebou.
Před měsícem a půl to byl seznam schopností na 3 stránky, dnes jich těch listů je okolo 20 – nezaznamenat změnu musel dát hodně práce 😀 😛
Do not take any offense seriously 😉
Jak hanebné… Snažím se tě tu veřejně vyzvat k zvýšení pracovního tempa na pravidlech a jsem veřejně nařčen z nepozornosti. Nicméně sis sám vkročil do pasti. Když mají pravidla 20 listů, proč ten štos teď není na stránkách nebo v mailové schránce?
Přijmi zodpovědnost, chlapa dělají činy a ne kecy.
Není to ještě hotové. Ale.. No nebudu slibovat, kdyby se něco pokazilo 🙂
Jinak musím říct jednu věc… ELFINA HUSTĚ!!!
Adso: 1. Přesně jak říká Áďa, nový systém je epičtější, snadněji se dá přijít k větší újmě, ale léčení nevisí už jenom na mazích a hráči budou zase čilí, i když ne hned jako po automatické rychlomagoléčbě. Navíc a to už trochu spoiluju, je možnost si tento regen několika způsoby zvýšit.
2. Jest možno změnit. Aspoň myslím.
Fíla: Docela si to oblafl:-D Tohle neeeejsou ty pravidla, tohle je výcuc co už máš hotovej 14 dní .-D. A tvá záchrana před neuváženým slibem.
Ad 1) Jak říká Deranius
Ad 2) Jak říká Deranius, nicméně vysvětlení – jak jste si všimli, existuje “Ochromení” a “Paralýza”. Ochromení je něco jako forma šoku, podobný pocit, jako když by na vás někdo běžel a vaše nohy se ne a ne hnout. Ve chvíli, kdy ale do vás někdo “dloubne” a dá vám impuls, tak se rozeběhnete. Paralýza je oproti tomu opravdu paralýza, absolutní nemohoucnost. Z hlediska hry a systému je třeba to odstupňovat a řešit každý případ jinak (snad jsem vysvětlil dostatečně).
Ad 3) Postup zveřejňování bude jednoduchý 😀 – nejdřív grafické zpracování předpokladů a dovedností a pak jednotlivé stromy (jsou čtyři – Boj, Příroda, Talenty a Mystika) s popiskama, co ty které skillz dělají.
Ad Pavetta) Dík, taky se mi líbí 🙂
Zásahová plocha – Noha po kotník zní opravdu… ehm… zvláštně. O:o)
„ve chvíli kdy umřete, jste mrtví. Úplně kompletně.“ – to se mi líbí, geniální formulace… *nadšeně plácá ručkama*
Ad. Adso – no, ale zase životy se budou pohybovat od 4 – 10, takže ten jeden život je pro možnost se pohybovat a zbytek nech taky vydělat budoucí horu léčitelů, né? (že Berethire?(Beredíre? Nevím, jak moc mohu být familiérní)); na druhou stranu já mám prd zkušeností, takže se nechám poučit.
Jinak moc pěkně napsaná, zbožnuji, když jsou někde tučná písmenka a pěkné formátování! :o)
no tak třeba já bych se od hrobníka léčit nenechal 🙂
Hups? O:o) to víš my z Valtarisu… :oP
Buď familiérní klidně 🙂 Život není peříčko a když to bude potřeba o někoho se rád postarám a s láskou ho pochovám 🙂
Moc pěkné shrnutí, věřím, že přesné ujasnění termínů hře prospěje (pokud si to teda všichni svědomitě přečtou;-)). Mám dvě poznámky, první je dost možná důsledkem neznalosti systému jako celku, nicméně za druhou si stojím:
1) léčení jednoho životu přes noc se mi zdá málo, obávám se, že chudáci léčitelé hned ráno vyplácají všechny svoje magy na to, aby dostali spolubojovníky do nějakého rozumného počtu životů a pak si celý den s kouzlením ani neškrtnou…
2) Jsem pro změnu pasáže “nebo vás někdo další nezraní”. Prostě nedává smysl, proč by ochromení mohlo zaniknout po ráně od někoho jiného, ale ne po vlastní. Pokud postava bude vědět, že tím, že si bodne nůž do dlaně, bude moct používat celou paži, proč jí nedat možnost volby? Extrémní situace je, když bude hráč někde sám a zemře kvůli ochromení nějaké části, které by přitom mohl “snadno” odstranit za cenu několika životů.
Ad tvoje první připomínka – mě to přijde docela v pohodě, léčitelé budou moct léčit i nemagicky, takže je to zas tak nevyšťaví:o)
Pokud bych si ty nehty měla okusovat poctivě, tak už nemám vůbec žádné nikde…
No, tak potom ještě pozor na vypadávání očí z důlků 😉