Login

Knihovna

Zajímavá místa ve Vandaru a okolí

Jak vypadá Vandar: aktualizace 20.10. 2010

Vzduch je nabitý změnami. Všichni to cítí. Jak bude vypadat Vandar, až odejde Čas změn? Kdo ví…
Vandar zatím upadal do podivného poklidu, který narušila až událost s kouzelnými dopisy. Lidé se opět začali sem tam bavit polohlasně, hudba neladila tak jak by měla a pivo v puse hořklo přesmíru. Pár dní se žilo ve strachu, co troufalý čin přinese.
Nestalo se však nic. Castigar obhajoval přítomnost Nekrasu, ale žádné zatýkání neproběhlo. Pokud by nebylo té stísněné atmosféry, dá se říct, že Vandar vzkvétá. Tržnice je plná, nikdo nehladoví, nejsou bezdomovci. Pokud se někomu nezadařilo, má možnost splatit nájem až po příští sklizni. Nekras skutečně pouští do Vandaru investice a spousta lidí se dá opít současnou hojností. Stále však Vandar není nekraský zcela. To, jak město ztichlo po dopisové kampani, ukazuje, že v něm probíhá vnitřní boj. Jak dopadne, odpoví následující dnové.

Pojďme se teď podívat do aktuálního Vandaru, týden před začátkem hry:

Kasárna
Pro ubytování současné posádky, která čítá 500 mužů, byla vybudována dvoje kasárna. Jedny stojí poblíž bývalé městské pokladnice, která nyní leží u nich na dvoře. Druhá budova stojí v místech, kde měl kdysi krčmu kapitán Morgan. (Nikoliv Dexter:-). Tam také stojí stáje pro 30 členný jízdní oddíl. Je zde asi 50 koní.

Ironfist
Hrad je opraven, v mnoha obytných místnostech sídlí nyní Castigar, jeho žena a léčitelka Esita. Stejně tak Stínový andělé.
Hrad je hlídán, na dvou střílnách jsou vždy kušištníci. (Herní mechanismus: Pokud kdokoliv útočí na hrad, může být zasažen šipkou. Vše bude řečeno na místě)

Nová hospoda

V centru města vyrostla prostorná dřevěná stavba, která pojme mnoho žíznivých a hladových krků. Každý ví, že bez hospody upadá morálka a proto byla jednou z prvních obnovených staveb. Hospody se ujal pár šikovných lidí a obrat je dobrý. Jen jméno ještě hospodě nikdo nepřišil, zatím je to jen Nová hospoda. Ale přichází Čas změn třeba přinese i jméno hospodě..

Sarchova socha
Je obehnaná bariérou a neustále u ní hlídkuje oddíl vojáků. Podle informací, co pronikly ven, tam probíhá magický výzkum. K prohlídce zatím nebyl připuštěn ani mistr Janus, ač by jistě velmi rád pomohl.

Nová tržnice v přístavu
Jak je již zmírněno v popisu obyvatel Vandaru, do města přibyli tři kupci a jejich rychlá loď zásobuje Vandar cizokrajným zbožím. Tak jsou uspokojeny choutky střední třídy a kupci také nejsou nespokojení. V nové tržnici si však vyberou i lidé prostší, trhy s ovocem a zeleninou přitahují mnoho z nich.

Aumerův obchod
Na hlavní třídě otevřel nově příchozí klenotník svůj malý, ale nabitý obchod. Neprodává jen šperky, ale hlavně kouzelné předměty, zejména ochranné amulety. Doba je nejistá a Vandar je plný zbohatlíků a dobrodruhů (ať už vládne kdokoliv) a tak se mu celkem daří.

Přístavní občerstvovna
Přičinliví Vladimír a Krysteen patřili(y) (pro feministky 🙂 ) už mezi dělníky svého povolání k těm nejlepším. Proto nápad udělat se pro sebe vyšel a živnost začala vynášet. Milý přístup a neobvyklý sortiment nápojů jim přinesl hosty. (Jde o čas a kávu. Tyto komodity zmizely z města s trpaslíky). V a K mají nyní smlouvu na dovoz s jednou společností. Kromě nápojů se zde dá sezobnout i něco k jídlu.

Starší mírně upravené lokace.

Město a jeho okolí

Zde je soupis nejvýznamnějších míst, které najdete za městskými hradbami i mimo ně. Jedná se a jakési všeobecné povědomí, které o nich má každý kdo se poslední dobou ve městě nachází aspoň pár dnů. Místa jsou stručně popsána, o každém se můžete dozvědět všemožné povídačky a je u nich i to,  s čím se tam můžete setkat.

Sarchova socha

Nejnovější kulturní památka, socha v nadživotní velikosti vztyčená na památku Radnímu Sarchovi, který obětoval své bytí a vstoupil do nekonečného souboje s Cháronem v neprostoru, stojí mezi Ironfistem a chrámem Vandara, zobrazujíc Sarcha, jak bodá Mečem Rovnováhy svíjejícího se Chárona do krku¨.

Setkat se zde můžete: s občany, kteří přišli uctít památku hrdiny

Doly

Okolí Gothar-Vandaru bylo a je známe svým bohatstvím železné a stříbrné rudy. Tedy pokud zrovna nenapadne nějaké alchymisty tyto žíly znehodnotit destilací magické energie k pokusům. Většina dolů se nachází v oblasti Skal či Hvozdu, což těžbu velmi stěžuje. Vypadá to však, že skalní bytosti se nějakou dobu kolem města nepotulují a vlci ze skal jsou kdoví kde.

Setkat se zde můžete: s bohatstvím, permoníky a smrtí pod závalem

Dům věží

Jeden z nejvyšších domů ve městě. Dům, jehož obyvatelé se nemusí bát žádné povodně. Tento dům má totiž dvě nadzemní patra. Nebýt jeho jasně obytné funkce mohl by být zaměňován s majákem. Přesto vše se nejedná o žádnou atrakci, protože…(viz níže)

Setkat se zde můžete: s jejím majitelem kouzelnicí Mihalin, která se v době nepokojů distancovala od dění kolem a jejími hosty.

Hlavní městský pramen

Město je napájeno z několika podzemních zdrojů. V poslední době byly tyto zdroje otráveny Sivými, jak bylo dodatečně zjištěno. Z dob panování Železné pěsti však nebyly zachovány důkazy, které by na někoho konkrétně ukazovali. Městské prameny byly postupně vyčištěny. Ano, ve městě každý ví, že hlavní prameny jsou tři. Kde však přesně jsou, ví jen pár zasvěcených.

Hřbitov – Sithaart

Města jako je toto časem získají docela velký kus země, kde jsou uchovány ostatky mrtvých. Pro normální lidi je to ponuré a děsivé místo a i většina dobrodruhů si rozmyslí sem zajít. Hlavně se to týká těch pověrčivých. Přeci jenom od čeho jsou Sithaartovci. (Proto aby se postarali o mrtvé.) Nejtajemnějším místem na hřbitově je Márnice. V současné době přešel hřbitov pod správu chrámu Vandara.

Krypta

Vstupní objekt do složitého komplexu hřbitova, zde se setkává svět Sithaarta se světem reálným. Objekt je zapečetěn nejpřísnějším zákazem vstupu pod trestem smrti.

Márnice

Do ní se opravdu mnoho živých vstoupit nechce. Říká se o ní, že člověk tam může vstoupit jen jednou, pokud neslouží Sithaartovi. A jednou tam přece musí každý, tak proč to urychlovat. Dokonce nikdo neviděl ani kněze Vandara do ní kdy vstoupit.

Setkat se zde můžete: se smrtí, smrtí, smrtí…

Starý hřbitov

Jen pár rozpadlých hrobů a všudypřítomný duch smrti. Je dál od obydlených částí, i když přímo ve městě. Zde probíhaly hlavní rejdy Siváků, než byli vyhlazeni.

Setkat se zde můžete: s klidem a mírem, pár náhrobky, modlícími se

Hvozd

Nejkrajnější výběžek ohromného lesa, který je v okolí Vandaru od nepaměti. Kdo ví, co se skrývá v jeho hlubinách? Přeci jenom poslední, kdo o něm věděl jen něco víc, než že je a je nebezpečný, byla Vlčice. Od zmizení tří cechmistrů se kolem něj šíří pouze zvěsti. Každý, kdo o něm mluví, má zaručenou pravdu a vždy se na toto téma dá přispět “svou troškou do mlýna”, když nevíte o čem je řeč. Jeho hranice je však celkem bezpečná a přeci jenom jsou tam doly a zvěř. Ano, zvěř se opět vrátila do zdejších lesů a čeká jen na lovce a podnikavce, kteří toho využijí. V současné době nejpravděpodobnější místo pobytu povstalců. Les není nebezpečný pro všechny, ale pro nekraské je symbolem zlého. (Což mimochodem nejsou první :-)).
Setkat se zde můžete: s divokými zvířaty, čarovnými bylinami, lesními bytostmi a vlastně úplně se vším.

Chrám Vandara

Místo bohoslužeb a shromáždění věřících v dobách neklidných. Během nepokojů jako jediná budova neutrpěla žádné poškození. Bude to asi tím, že ve stejnou dobu zmizeli Sivý. Je těžké vyjádřit slovy sílu tohoto místa.

Setkat se zde můžete: s Velekněžkou Inari, kněžími, kleriky a věřícími Vandara.

Kamení obři

Vlastně se nejedná o místo jako takové, ale něco na místě. Před starou branou na Ironfist sedí dvě kamenné sochy obrů. Nově příchozí se diví povídačkám, které se kolem nich vedou. Prý jsou to dva zkamenělí obři, kteří zde padli během útoku Skalních bytostí přímo na srdce města

Knihovna

Jednopatrová budova, která skoro postrádá okna, ale za to však má masivní dvoukřídlé dveře. Pro většinu lidí je toto místo nedůležité, stejně už několikrát lehla popelem a ty pravé knihy vám stejně v době tří cechmistrů nikdo neukázal.

Setkat se zde můžete: s knihovníkem, knihami a všudy přítomným prachem.

Lazaret

Spíše než dům tato budova připomíná halu přístavního skladiště, vlastně to přístavní skladiště bývalo. Oproti jedné velké lůžkové místností vyrostla ve Vandaru pod Amatiným patronátem téměř nemocnice. Ke stanu přibylo několik dřevěných a jedna kamenná budova. Lazaret nyní sídlí pod Ironfistem a péče o raněné je teď rozhodně kvalitnější. Nikdy předtím to totiž nikoho ve Vandaru nenapadlo….

Setkat se zde můžete: s raněnými a felčary, S Amatou a Esitou.

Městská hráz

Moře, které sahá až k hranicím města, je odděleno hrází, která byla kdysi z jakýchsi důvodů opatřena stavidly. Lidé se občas přou o to zda je to jezero či moře. Někteří totiž tvrdí, že je to pouze jezero tak velké, že není vidět na jeho druhý břeh. Hráz sama o sobě neslouží jako ochrana proti vodě, ale spíš proti tomu co v ní žije. Kromě ryb ve vnitřní laguně, je totiž prý plná oblud.

Setkat se zde můžete: s rybáři, rybami a občas nějakou tou vodní obludou.

Městská pokladnice

Nejzáhadnější budova ve městě. Tedy dokud k ní byli tři klíče, nebyla tak záhadnou. Od té doby se do ní totiž mnoho lidí snažilo dostat jak magií, tak pomocí paklíčů. Výsledek však byl vždy stejný. Narušitel skončil hrůznou a tajuplnou smrtí. Poslední měsíce se už ani nikdo nesnaží násilím dostat k nedozírnému pokladu, který je ukryt ve vnitř. Pokladnice již byla otvírána a využívána ve prospěch města. Po příchodu Nekrasu zůstává zavřená a stále střežená.

Pohanské pohřebiště

Vysoko ve skalách nad městem je staré pohřebiště. Již dávno se tam nepohřbívá, místo však nehodlá zapomenout na svůj původ a lože mrtvých uchycená na tyčích stále hledí k nebesům. Místo je to strašidelné, ale pro odvážlivce, který se odváží do její blízkosti, se naskytne nádherný pohled po okolí.

Setkat se zde můžete: s duchy, vílami a podivnými lidmi

Políčka

Před hradbami města a občas na kousku i v jejich středu je úrodná půda. Na těchto místech se dají vysázet některé z bylin a potravin. Políčka jsou to malá a moc nevynáší, přeci jenom Vandar živí pole  položená dále od města. Mnoho lidí se však snaží být samostatnými, a karavana také občas dorazí o nějaký ten den déle. V současné době velmi ceněný zdroj obživy, obzvláště v dobách, kdy karavany přestaly jezdit úplně.

Setkat se zde můžete: s farmáři, plevelem a škůdci

Akademie

Nádherná mramorová budova se stala novou dominantou města. Vyrostla kousek od městské brány na troskách a rozvalinách bývalého sídla Bílé Hvězdy. Po nuceném odchodu Berethira z města přešla pod správu Janusovu a ten opravil co se dalo. Ne všechny části jsou nyní z mramoru, přeci jen jeden materiální mág už ve městě také není, ale budova stojí a výzkum a práce jedou jako na drátkách.

Setkat se zde můžete: s kouzelníky, alchymisty, magií, újmou na zdraví / příčetnosti, Janusem a Alacranem

Skalní trůn

V prostředku Soutěsky Stínů je vchod mezi skály. Ten tvoří jakousi jeskyni na jejímž konci je něco, co lidé nazvali Skalní trůn. Na tomto místě prý jednal Sklaní král s lidmi. Není záhodno však rušit jeho klid, jen z toho, důvodu, že se s ním chcete setkat. Jen tak se zde neobjeví. Někteří lidé tvrdí, že je to tím, že zde nikdy nebyl, či dokonce neexistuje.

Setkat se zde můžete: s věcmi co se dají najít v opuštěné jeskyni

Skály

Nejasně vymezené území za hranicí políček a z další strany omezené hvozdem. Toto místo se už dlouho snaží město využít pro svůj růst, ale zatím se zde nikdo neuchytil. Skály totiž obývají rozliční tvorové. Dříve si skalní bytosti velmi urputně bránili každý kus svého životního prostředí, teď se po dlouhé době snad naskýtá možnost prošmejdit i jeskyně, kam se zatím nebylo možné dostat, protože bytosti ze skal prostě zmizely. Pokud není těžba zrovna přerušena kvůli bojům, jedná se o bohatá naleziště.

Setkat se zde můžete: dříve se Skalničkami či Skalními skřety, Kopcovými obry, dnes se zvěří a spoustou nových věcí.

Soutěska stínů

Jedná se v podstatě o jedinou známou, skoro bezpečnou, cestu do města, kterou sem proudí karavany. Přesto není tato cesta nijak idylická. Přírodní krásou možná, ale když si poutník uvědomí, že ve skalách, které se tyčí po stranách, žijí skalní bytosti. Ihned se hluboký písek, který vám doteď hezky křupal pod botami, stane nepříjemným zdržením.

Setkat se zde můžete: opravdu s čímkoliv

Stará kobka

V okolí Vandaru je známa jediná stavba, kromě dolů. Mezi obyčejnými lidmi se o ní mnoho povídá. Natolik, že je otázka co z toho je pravdou, když se některé verze navzájem vylučují. Možná tak skupina dobrodruhů, která jí před nějakou dobou navštívila, by o ní věděla víc.

Setkat se zde můžete: to nikdo neví a proč to jít jen tak zjišťovat

Komentáře

11 comments to Zajímavá místa ve Vandaru a okolí

Mus bt zalogovn pro zanechn komente.

Coded by (MW) and designed by Đark
© 2009 Academia Draconica - All Rights Reserved!